مبانی برش با لیزر: علم برش لیزر بدون پلیسه

مبانی برش با لیزر: علم برش بدون پلیسه

عموماً، پس از برش لیزر، قطعات خوب و شفاف به آسانی از هم جدا می‌شوند و لبه‌های تمیزی را نشان می‌دهند که آماده مرحله بعدی عملیات هستند. اما در بسیاری از موارد، پلیسه ها (یا مذاب های جدا نشده) باقی می‌مانند. این معایب اغلب به نظر می‌رسد که جزئی از فرآیند هستند، اما اپراتورهای برش لیزر اغلب می‌توانند با انجام تنظیمات صحیح بر روی پارامترهای برش لیزر، از آن‌ها جلوگیری کنند.

تغییر پارامترهای لیزر برش

قدرت پرتو و پروفایل پرتو از مهم‌ترین پارامترهایی هستند که باید کنترل شوند. لنزهای کالیبره شده برای گریدها و ضخامت‌های خاص متریال تنظیم می‌شوند تا بهترین پروفایل پرتو به دست آید.

دینامیک گاز کمکی

متخصصان می‌توانند پارامترهای مختلفی مانند هم‌آراه‌سازی پرتو لیزر و مرکز کردن نازل را بررسی کنند تا مطمئن شوند که موقعیت تمرکز درست در سیستم CNC تعیین شده است.

سرعت برش

سرعت برش باید بهینه باشد؛ سرعت خیلی کم باعث ایجاد گرمای زیاد و تشکیل پلیسه می‌شود و سرعت زیاد ممکن است منجر به ناقص بودن برش شود.

نکات برش با اکسیژن

در برش با اکسیژن برای آهن، واکنش اکسوترمیک می‌تواند سرعت برش لیزر را به‌طور قابل توجهی افزایش دهد.

علم دقیق برش بدون پلیسه با لیزر

برای به دست آوردن برش بدون پلیسه، باید اطمینان حاصل کرد که پارامترهای پرتو لیزر و دینامیک گاز به‌خوبی هماهنگ عمل می‌کنند تا فلز ذوب شده به درستی از شکاف برش خارج شود.

این نکات نشان می‌دهند که برای بهبود کیفیت برش لیزر، لازم است اصول اساسی فرآیند رعایت شود و تکنسین‌ها از رویکردهای صحیح استفاده کنند.